14/04/2022

Apeldoorn 16 april - In het stadscafé te Apeldoorn werden op donderdag 14 april de hersenen gekraakt tijdens de charity pubquiz, georganiseerd voor stichting ‘Sint voor ieder kind'. Lionsclub Appelthorn organiseerde deze pubquiz, waar in een gezellige sfeer de kennis over nutteloze en zinvolle weetjes werd getest. Door zo’n 20 teams werd er gelachen, overlegd, gefluisterd en werd het antwoord zo snel mogelijk ingevuld op vragen uit diverse categorieën.

‘Sinterklaas hoort voor alle kinderen een groot feest zijn’, aldus Ilse de Valk-Boerkamp, oprichter en voorzitter van de stichting. De Apeldoornse Lionsclub zet zich hier heel graag voor in’ – tekst bij foto

image002.jpg

Sint in de lente

Honderden kinderen groeien op in een gezin waar geen financiële middelen zijn om cadeaus te kopen. Stichting “Sint voor ieder Kind” zorgt ervoor dat op pakjesavond In de regio Voorst/Apeldoorn/Deventer niemand wordt overgeslagen. Het Sinterklaasfeest hoort immer voor alle kinderen dé tijd van het jaar te zijn waarbij pakjesavond een magisch feest is. Om dit te bewerkstelligen zijn ze afhankelijk van financiële giften of cadeaus van particulieren of initiatieven als deze. Sint voor Ieder Kind geeft zelf de cadeautjes waarbij vrijwilligers vermomd zijn als piet. Uiteraard krijgen ze altijd meerdere cadeautjes van hun eigen, zodat de magie blijft bestaan.

Tevens verzamelt deze stichting kerstpakketten om de meest behoeftige gezinnen met de kerst te voorzien van een extraatje! Het is een relatief kleine stichting zonder subsidies of structurele inkomsten die 100% afhankelijk is van donaties van particulieren en bedrijven.

image003.jpg