05/06/2022

Al vanaf 2017 maakt Lions Appelthorn het mogelijk voor Apeldoornse schoolklassen om te genieten van een dagje kunst in het Kroller Mueller museum en een wandeling op de Hoge Veluwe. Een paar weken geleden was het de beurt aan de Lugtmeijer school.

Van meester Robbert kregen we dit bericht:

" Ik wilde het volgende met julie delen. Ik denk dat jullie het hiervoor doen.

Op de terugweg in de bus praatte ik met wat kinderen over wat ze ervan vonden in het Kroller Mueller Museum en in het park. Een meisje van 11 jaar vertelde me dat ze moest huilen (tranen van geluk) toen ze in het museum stond. Ze is met haar gezin uit Zuid Amerika gevlucht en zit al een jaar in Apeldoorn in het AZC. Ze realiseerde zich in het museum opeens dat het wel heel mooi is dat ze nu hier is en dat dit allemaal mogelijk is. De kunst vond ze ook prachtig. Later wil ze zelf ook kunstenares worden.

Ik kreeg een brok in mijn keel van dit emotionele verhaal.

Bedankt!" PHOTO-2022-06-01-11-56-03.jpg