9 september 2023
Hotel Mennorode, Elspeet

Lions Veluwe Dag op 9 september

Op 9 september zal het prachtige Mennorode in Elspeet het decor zijn voor de eerste Lions Veluwe Dag.

De Lions Veluwe Dag begint om 13.00 uur met een ontvangst met koffie/thee en een heerlijke Veluwse koek. Na een korte uitleg over het programma zal er een presentatie worden gegeven over de Veluwe door Rob Schuitemaker. Aan de hand van prachtige beelden zal hij vertellen over de historie van de Veluwe, het bos- en natuurbeheer en de leefwijze van de grote hoefdieren zoals het edelhert, ree en wild zwijn.

Daarna zal de Jachthoornblaasgroep optreden en een aantal signalen ten gehore brengen die betrekking hebben op de jacht en het buitenleven. Hierbij zal ook uitleg worden gegeven over de oorsprong en betekenis van deze signalen.

Vervolgens zal er op het buitenterrein een roofvogel demonstratie worden gegeven. De valkenier zal vertellen over de aloude gebruiken van de jacht met de havik en de slechtvalk en zal een aantal roofvogels en uilen laten vliegen op een "loer".

Als hoogtepunt van de dag zal er een wildspeurtocht plaatsvinden door Kroondomein Het Loo. Hierbij zal een ervaren natuurgids de deelnemers meenemen op een excursie door het prachtige aangrenzende bos- en natuurgebied. Onderweg zal hij vertellen over de sporen van het wild en andere interessante wetenswaardigheden.

De dag wordt op het terras afgesloten waar er nagenoten kan worden onder het genot van een hapje en een drankje. Uiteraard is er ook de mogelijkheid om deel te nemen aan het dinerbuffet.

Initiatiefnemer van de Lions Veluwe dag is Lionsclub Appelthorn dat de gehele opbrengst doneert aan “Kunst in het bos”. Dit is een stichting die zich inzet voor basisschoolkinderen die zelf niet zo snel in aanraking komen met kunst en hen daarom een geheel verzorgd bezoek aan het Kröller-Müller museum aanbiedt. Het belooft een unieke ervaring te worden door de locatie en het programma. Aanmelden kan op de website https://apeldoornappelthorn.lions.nl/aanmelden-lions-wild-veluwe-dag-9-september-2023.

Kom op 9 september naar Mennorode en beleef een dag vol natuur en avontuur!

De Wild Veluwe dag wordt medemogelijk gemaakt door:

uw naam ook hier? neem contact met ons op via wildveluwedag@outlook.com of op 06-26492884 of KLIK hier voor de mogelijkheden..