13/11/2022

Zondag 13 november: Lions Appelthorn Golf- en Klootschiettoernooi

Lions Appelthorn heeft een historie met klootschieten. Rond de eeuwwisseling werd er door Lions Appelthorn een jaarlijkse Lions Klootschietwedstrijd georganiseerd. Er kwamen Lions uit het hele land om hier een middag te klootschieten en een gezamenlijke maaltijd te gebruiken: winterkost, klaargemaakt door leden van Appelthorn.

Het weer opstarten van dit evenement bleek moeilijk rendabel maar toch bleef het klootschieten kriebelen.

Daarom  heeft de Sportcommissie het klootschieten weer opgepakt maar nu voor Appelthorn als sociaal evenement: een combinatie van klootschieten, golf met een gezamenlijke borrel en eten. Dit jaar was er op zondagmiddag 13 november een zeer geslaagde middag op de Veluwse Golf Club in Hoog Soeren: 13 golfers voor 9 holes, 9 klootschietende Lions en daarna voor 30 personen een aangeklede borrel.

We hadden mazzel met het weer. Het was een mooie, zonnige herfstdag. Genietend in de zon liepen de golfers hun baan en was er een prachtig parcours voor het klootschieten door de bossen rond Hoog Soeren. De dag werd afgesloten met een heel gezellige borrel met ludieke prijsuitreiking.

Na een korte onderbreking de afgelopen Corona jaren  zijn we blij dat het Golf- en Klootschiettoernooi een jaarlijks terugkerend  Appelthorn evenement is.