10/12/2023

Apeldoorn 10 december ' 23 - Op de tweede zondag van december steken mensen over de hele wereld om 19.00 een kaars aan ter nagedachtenis aan alle overleden kinderen. Tijdens deze 'Wereldlichtjesdag' gaat er door de tijdzones een golf van lichtjes de wereld over, zodat de wereld een etmaal lang letterlijk en figuurlijk verlicht wordt voor iedereen die leeft met gemis.

In Apeldoorn vond dit plaats in Park Berg en Bos waar een moment van troost en warmte werd gecreeerd met muziek van Khalil Toumi. Er werden door ouders mooie woorden gesproken, waarna er hartjes in de Wereld-Lichtjesdag-Boom werden gehangen. Hartjes waar de namen opstaan van kinderen die zo gemist worden. (tekst Stichting Wereldlichtjesdag).

Stichting Wereldlichtjesdag Apeldoorn is verantwoordelijk voor het jaarlijkse programma. De organisatie is in handen van drie Apeldoorners, waaronder onze Appelthorner Anita Zengerink. Het was een bijzondere avond waar meer dan 30 vrijwilligers (waaronder ook Appelthorner Marjolein Westerbaan) een steentje bijdroegen. Zonder vrijwilligers geen Wereldlichtjesdag. Als Lions-club omarmen we bijzondere intiatieven als deze - omdat ieder lichtje een verhaal is.

Hieronder de hartjesboom.